Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Uzaktan Eğitim Açıklaması!

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Uzaktan Eğitim Açıklaması!

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Uzaktan Eğitim Açıklaması!

Son günlerde Türkiye'de vaka sayıları oldukça yüksek ilerlemeye başladı. Yeni çıkan Omicron varyantı birçok ülkede mevcut ve Türkiye'de de etkisini göstermeye başladı. Bununla birlikte Türkiye'de yeni kısıtlamalar ve tedbirler gündem konusu oldu. Bu konu ile ilgili açıklama ise üniversite öğrencileri için yapıldı. Yükseköğretim Kurulu Başkanı Erol Özvar, gündemle alakalı ve konu ile ilgili açıklamalarda bulundu.

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Prof. Dr. Erol Özvar tarafından gerçekleştirilen açıklamada, üniversitelerin kapatılmayacağından söz edildi. Erol Özvar, eğimlerin tüm illerde devam ediyor ve önümüzdeki süreçte de devam edeceğini söyledi. Ancak üniversitelerin konuyla ilgili kararlar alabileceğini de belirtti. Ek olarak da Sağlık Bakanlığı'ndan gelecek açıklamaların üniversite yönetimlerini de bağladığını belirtti.

YÖK Başkanı Erol Özvar Açıklamaları;

"Eğitim ve öğretimin devamı yükseköğretim kurumları için fevkalade önemli bir öncelik. Bizler pandemi döneminde, salgın döneminde de üniversitelerimiz eliyle hiçbir zaman çok kısa bir dönem hariç eğitim öğretimimiz kesintiye uğramadı. Bu bizler için fevkalade önemli. YÖK bütün illerimizde bu salgın ortamında eğitim, öğretim faaliyetlerini sürdürdü. İnşallah bundan sonra da sürdürmeye devam edecektir.

Salgın yüz yüze eğitim faaliyetlerini sürdürmeyecek duruma gelmesi durumunda ki o zaman bütün üniversitelerimiz, Sağlık Bakanlığı ve Bilim Kurulu'nun görüşleri ve kararları doğrultusunda bu eğitim, öğretim ve usulleri konusunda da karar almaya yekilidirler. Bu konuda yetkili YÖK, kararları üniversitelerimizin yönetimlerine bırakmış vaziyettedir. Böyle olmasının daha sağlıklı olacağını düşünüyoruz. Çünkü salgın şartlarının her ilde birbirinden farklılık gösterdiğini hepimiz gayet iyi biliyoruz. Bu çerçevede üniversitelerimiz bu salgınla ilgili olarak ellerindeki verilere bakarak ve ildeki Hıfzıssıhha Kurulu, Valilik ve diğer ilgili birimlerle istişareler etmek suretiyle üniversiteleriyle alakalı kararlar alabilecektir.

Bir kısım üniversitelerimizde online veya dijital olarak uzaktan eğitim, öğretim usulüyle verilen ders sayılarında veya oralarında farklılık olabilir. Bunlar üniversitelerinizin aldığı karar gereğidir, bunu da bu vesileyle ifade etmek istiyorum" sözlerini paylaştı.

Siz bu durum hakkında ne düşünüyorsunuz? Alt kısımdan yorum yaparak görüşlerinizi bizlerle paylaşabilirsiniz. Daha fazlası için fenabisey sayfasını takip edin.

Yorum Gönder (0)
Daha yeni Daha eski