Türk Telekom Kârını ve Abone Sayısını Açıkladı! İşte Detaylar.

Türk Telekom Kârını ve Abone Sayısını Açıkladı! İşte Detaylar.

Türk Telekom Kârını ve Abone Sayısını Açıkladı! İşte Detaylar.

Şirketin CEO'su olan Ümit Önal, Türk Telekom kârını ve abone sayısını açıkladı. 180 yıllık köklü bir geçmişe sahip olan Türk Telekom, 2021 yılına ilişkin mali durum raporlarını açıkladı. Şirketin CEO'su olan Ümit Önal tarafından söz konusu durum ile ilgili açıklamalar yaptı. Açıklamada gelirlerinin 34,3 milyar TL'ye ve Türk Telekom'un net kârının ise 5,8 milyar TL olduğunu belirtti. Ek olarak da yapılan açıklamada, Türk Telekom hizmetlerinden faydalanan toplam müşteri sayının da 51,8 milyona yükseldiğini belirtti. Açıklanan bu rakam da, Türkiye nüfusunun yarısından fazlasının Türk Telekom müşterisi olduğunu söyleyebiliriz. Ayrıca CEO Önal, 2021 yılına ilişkin değerlendirmelerinde öngörülerin üzerine çıktıklarını söyledi.

Türk Telekom CEO'sunun Açıklamaları:

“Şirketimiz yılı üstün operasyonel ve finansal sonuçlarla tamamladı. Konsolide gelirler 4. çeyrekte yıllık bazda yüzde 28,9 büyüme ile halka arzdan en yüksek artışı kaydetmekte. Operasyonel gelir, son çeyrekte yüzde 21,2 artarak yıllık en yüksek büyümesi olan yüzde 19,5’e ulaşmakta. Ayrıca tüm yıl için revize edilen yüzde 18’lik öngörümüzü aşmakta. 2022 yılı için yaklaşık yüzde 23 ile 25 aralığında gelir büyümesi, yaklaşık 17,5 milyar TL ile 18,3 milyar TL aralığında FAVÖK ve yaklaşık 12,5 milyar TL yatırım harcaması öngörüyoruz.

2021’de 1,5 milyon net abone kazanan Türk Telekom’un toplam abone sayısı 51,8 milyona ulaştı. Sabit genişbant internet aboneleri, toplam 14,3 milyona yükseldi. Sabit internet tabanının yüzde 67’sini oluşturan toplam fiber abone sayısı, 2021’de yüzde 54,3 artarak 9,6 milyona ulaştı. Fiyatlama, üst pakete geçişlerle desteklenen sabit genişbant ARPU büyümesi 2021’de yıllık yüzde 14,2’ye erişti. Mobil abone sayısı, faturalı ve faturasız segmentte toplam 844 bin net artış ile 24 milyon olmakta. Ek olarak mobil ARPU ise yıllık yüzde 13,8 büyüdü.

Artan dijitalleşme, uyarlanabilen yeni iş modelleri değişen sosyalleşme araçları ile hıza ve veriye olan talep artık kalıcı olmakta. Sabit genişbantta veri tüketimi, 2021 yılında yüzde 48’den fazla artış gösterdi. Pandemi başından beri sayıları milyonları bulan müşterimizi sınırsız ve daha yüksek hızlı paketlere yükselttik.

Benzer bir eğilim, faturalıya, premium paketlere veya üst paketlere geçişteki ivmelenmeyle mobil tarafta devam etti. 2021’i çevikliğimiz, yüksek verimliliğimiz, müşteri odaklı stratejilerimiz ve sağlam performansımızla gurur duyarak kapattık. 2022 yılında da her bir abonemizi değerli hissettirmek için büyük bir motivasyonla yolumuza devam edeceğiz. 2022 yılında da şirketimizin finansal gücünü korumaya, değer yaratmaya ve yeni girişimler keşfetmeye devam edeceğiz.”

Siz bu durum hakkında ne düşünüyorsunuz? Türk Telekom şirketine aboneliğiniz var mı? Alt kısımdan yorum yaparak görüşlerinizi bizlerle ve kullanıcılarla paylaşabilirsiniz.

Yorum Gönder (0)
Daha yeni Daha eski